top of page
תמונת הסופר/תDavid

המדריך למדפיס המתחיל - 2 - ניצול מקסימלי של הטכנולוגיה החדשנית

עודכן: 1 בדצמ׳ 2024


  1. מגבלות קשת צבעים - יתרון :


הכיכר האדומה בהדפסת תלת מימד
הכיכר האדומה- ההדפסה תשמור על הפיתוחים המדויקים היוצרים משחקי אור וצל וניתן לוותר על הצבעים הססגוניים של המבנה המקורי

מרבית המדפסות הטרמו-פלסטיות- FDM (PLA/ABS) מדפיסות בצבע אחד בלבד בכל רגע נתון,  גם אלו המדפיסות בארבעה צבעים או יותר בבת אחת. (שמחירן ומחיר הפעלתן יקר ללא השוואה), עדיין מוגבלות לטווח צבעים מצומצם. (ישנם צבעים שאינם קיימים או שאינם נראים יפה בהדפסה, ולעיתים אפילו שני צבעים שכל אחד נראה טוב בפני עצמו יגרמו אחד לשני לחיוורון או לטשטוש, לדוגמא צבע שחור מבריק ליד צבע לבן מט או אפילו צבע ירוק בצד צבע ירוק פלורוסנט), במידה ונרצה להדפיס רק אב טיפוס למוצר שבעתיד לא ייוצר במדפסת תלת מימד, לא נוכל להתחשב במגבלה זו, ועדיין נתכנן יצירה ססגונית, למרות שאב הטיפוס שלה יהיה אפרורי. לעומת זאת בעבודה על עיצוב שהמדפסת היא היעד הסופי שלו, כדאי שנתחשב במגבלה זו. אם לדוגמא נדפיס למישהו שלט יפה לדלת המשרד, כדאי שנשקיע מחשבה על מנת שהדגם יראה יפה גם בשני צבעים בלבד ואפילו בצבע אחד.

אחרי הכול שלט באדום וכחול ניתן להדפיס גם במדפסת נייר משרדית פשוטה, הייחודיות כאן היא המימד השלישי, וכדאי לנצל אותה ביצירת עומק לפריטים ויצירת משחקי אור וצל, שייתנו בפריט המודפס דגש למימד העומק וייצרו מראה מיוחד שלא היה לנו עד כה.


  1. חשיבה בשלשה מימדים :


צריח שחמט הדפסת תלת מימד
צריח שתוכנן במיוחד להדפסה- בתוכו מעוצבים גרם מדרגות מעוקל וציר דמוי DNA. לאחר ההדפסה ניתן להציץ דרך החלונות ולראות את עיצוב הפנים

גם כיום, כאשר הדמיית תלת מימד היא איננה מדע בדיוני, ואנימציה היא תחום שהולך וגדל בקצב מהיר, עדיין אנחנו חושבים בשני מימדים בלבד.  כאשר אנחנו מתכננים למשל, דגם של הדמיה אדריכלית, אנחנו חושבים על תמונה גדולה שתוצב באתר הבנייה ותסובב את ראשי העוברים והשבים, כך שנשקיע זמן רב במרקם של משטחים בפני הדגם או RENDER חוזר ונשנה של זוויות התאורה הנופלות על הדגם, ונשקיע אפילו בתוספות שאינן קשורות לתכנון אך תיצורנה תמונה מלאה של בית ברחוב פורח וירוק בעל תנועה ערה ומלא חיים. בתכנון דגם להדפסה עלינו לשכוח כל זאת (כדאי גם לוותר על תוספת תפאורה, ראשית מפני שנוח יותר לעצב את הסביבה בה ניצב הדגם לאחר שהוא מודפס ומונח על משטח תצוגה, ושנית מפני שעדיף שהדגם שלנו יהיה ניתן להעברה מיד ליד מסביב לשולחן כך שעצים ומכוניות והולכי רגל יפריעו לו...)  עלינו לחשוב כעת על המימד השלישי ולהפיק ממנו את המיטב שיש לו להציע, נוכל לנסות להשתמש בנפח של הדגם כדי ליצור נקודת מבט שלא הייתה קיימת קודם לכן, ניתן לעצב את המודל כך שיציג את החדרים הפנימיים ויכלול חלונות פתוחים מדרגות וקומות. גם בעיצוב של פריטים אמנותיים ניתן להשתמש במימד הנפח וליצור צורות בתוך צורות, ניתן להדפיס את המכונית הקטנטנה כשבתוכה כבר יושב נהג קטן, ואפשר להדפיס אפילו את הבקבוק המפורסם שבתוכו כבר ניצבת ספינת מפרשים גדולה, כך שננצל היטיב את מימד העומק של הפריט.


  1. עיצובים מרחיקי לכת :


מזוזה בהדפסת תלת מימד
מזוזה פשוטה לייצור המוני, ולעומתה כיסוי ייחודי שניתן לייצר רק בהדפסה
סטנד כרטיסי ביקור בהדפסת תלת מימד
סטנד כרטיסי ביקור- כולל חריץ לכרטיסים ותא לעיפרון

מדפסות תלת מימד מסוגלות לייצר במאמץ קל דברים שבעבודת יד היו קשים ויקרים לביצוע ולעיתים דברים שבעבודת יד כלל לא היו ניתנים לביצוע, כדאי שננצל יתרון זה בעת התכנון. אם בכוונתנו לעצב מחזיק שולחני לכלי כתיבה, נוכל לעצב אותו במבנה או בציפוי מרקם של פתיתי שלג או טבעות המשתלבות זו בזו לשרשרת אינסופית ואפילו דוגמאות בעיצוב DNA. ניתן גם לבנות את המודל מדפנות מחוררות בצורת בועות סבון, כך שתיווצר יצירה מיוחדת בהרבה מפריט פלסטיק שיוצר ביציקה והזרקה לתבנית. בשונה מימים עברו בהם נאלצנו להשתמש בפיסול וגילוף, כיום גילופים של דוגמאות מיוחדות, ואפילו פיסול של תמונות סמלים ודמויות, מתבטאים סך הכול בתוספת של כמה דקות במשך ההדפסה ואינם מייקרים את הפריט במאומה. רעיונות כאלו יסייעו למוצר שעיצבנו למשוך תשומת לב רבה, שכן יש בו ייחודיות שאין למוצר מקביל שנוצר בייצור מסורתי. ניתן גם לעצב את הפריט שיהיה שימושי יותר, כך שבמחזיק כלי הכתיבה שלנו יהיו חורים מיוחדים בעובי עפרון פשוט וחורים מיוחדים בעובי טוש הדגשה וכדו', רעיונות אלו יסייעו למוצר שעיצבנו להיות יעיל בהרבה ממוצר מקביל שנוצר בייצור מסורתי.



המדריך למדפיס המתחיל חלק 2

המדריך למדפיס המתחיל חלק 2

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page